Veel gestelde vragen – Marskramer

Bestellen & Bezorgen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats jouw artikelen naar keuze in de winkelmand en volg de verdere stappen van het bestelproces. Als je een bestelling plaatst met je Marskramer-account gaat dit nog sneller omdat jouw gegevens dan al bekend zijn. Je kan natuurlijk ook zonder account jouw bestelling plaatsen.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, stuur hiervoor een e-mail naar klantenservice@marskramer.nl en vermeld hierbij je ordernummer. Je kan alleen een bestelling annuleren als deze ons magazijn nog niet verlaten heeft. Is je bestelling al verzonden? Dan kan je deze weigeren aan de deur of kosteloos retourneren.

  • Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Is mijn bestelling gelukt?

Heb je met een Marskramer account besteld en staat de bestelling in het overzicht? Dan is het gelukt. Als je meer dan 30 minuten geleden hebt besteld en je nog steeds geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan ook de SPAM-box van je e-mailadres. Is dit niet het geval en staat er ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice.

  • Kan ik een bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Het is helaas niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland te laten afleveren.

Marskramer.nl liefert nicht ausserhalb der Niederlande.

Marskramer.nl ne fournit pas en dehors de l’Hollande.

Marskramer.nl does not deliver outside the Netherlands.

  • Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Heb je voor 16.00 uur besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag (houd hierbij rekening dat het systeem een aantal minuten nodig heeft om de order juist te verwerken). Dit betekent dat wanneer je een bestelling op een vrijdag voor 16.00 uur plaatst, je deze op maandag ontvangt. Wij leveren niet op zaterdag en zondag. Mocht je op vrijdag na 16.00 uur of in het weekend een bestelling plaatsen, dan wordt deze op maandag verwerkt en op dinsdag bezorgd.

Pakketjes worden door ons op tijd afgeleverd aan onze pakketservice. Wij zijn afhankelijk van de verwerking door deze organisatie en zijn niet verantwoordelijk voor een te late bezorging door onvoorziene omstandigheden.

  • Ik heb een bezorgpoging gemist, wat nu?

Standaard leveren wij je bestelling niet af bij de buren. Je wilt immers je bestelling graag zelf in ontvangst nemen. Na de eerste bezorgpoging ontvang je een ‘gemist’ bericht van de bezorger. Online kun je aangeven wanneer de bezorger een tweede poging mag doen. Maak je geen keuze dan is dit automatisch de volgende werkdag. Na twee pogingen kun je het pakket afhalen bij één van de afhaalpunten.

  • Wat moet ik doen als mijn pakket bij ontvangst beschadigd is?

Ga naar www.marskramer.nl/retoursturen en geef bij het retoursturen aan dat je pakket beschadigd is. Volg de stappen van het retoursturen nauwkeurig op.

Retourneren is bij Marskramer altijd gratis mits dit binnen 30 dagen aangemeld is.

  • Is bezorging bij Marskramer.nl gratis?

Ja, bij bestelling boven € 30,- is de verzending gratis. Bij bestellingen onder €30,- betaal je €2,95 verzendkosten. Sommige artikelen hebben een extra verzendtoeslag. Het gaat dan om artikelen die buiten de standaard verzendmaat vallen of te zwaar zijn. De toeslagen bij deze artikelen worden vermeld in je winkelwagentje.

 

Betalen

  • Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt op marskramer.nl betalen via iDeal, creditcard (Visa, Mastercard, American Express), Kids Cadeaukaart, AfterPay, VVV, en Marskramer cadeaukaart.

  • Hoe kan ik een cadeaukaart online verzilveren?

Kies tijdens het afrekenen bij de betaalmethodes voor de cadeaukaart die je wilt verzilveren. Wanneer je hierna op ‘Plaats bestelling’ klikt, wordt je naar onze payment provider doorgestuurd. Deze zal vragen om het kaartnummer en de beveiligingscode van je cadeaukaart. Deze vind je op de achterkant van de cadeaukaart. Het saldo van de cadeaukaart wordt vervolgens van het openstaande saldo afgehaald.

  • Hoeveel euro kan ik inwisselen met een cadeaukaart?

Bij cadeaukaarten die klanten in verschillende soorten winkels kunnen uitgeven, zoals de VVV-bon, geldt een maximale inwisselwaarde van €50,-. Ook als de waarde van de kaart hoger is. Voor onze eigen Marskramer cadeaukaart geldt deze regel niet en is er dus geen bestedingslimiet.

  • Ik heb een digitale giftcard van Marskramer, hoe kan ik deze verzilveren?

Kies tijdens het afrekenen bij de betaalmethodes voor ‘Giftcard gebruiken’. Vul hier de code in die je van Marskramer ontvangen hebt en klik op ‘Gebruiken’. Het saldo wordt vervolgens van het openstaande saldo afgehaald. Klik hierna op ‘Plaats bestelling’ om je bestelling af te ronden.

 

Retourneren.

  • Hoe kan ik iets retour sturen?

Ga naar www.marskramer.nl/retoursturen om je retour aan te melden. Hiervoor hebben we de volgende gegevens nodig: ordernummer, achternaam en de postcode van factuur. Houd deze dus bij de hand.

  • Hoe lang heb ik de tijd om iets te ruilen of te retourneren?

Na ontvangst heb je 30 dagen de tijd om je retour aan te melden. Na het aanmelden van je retour heb je nog uiterlijk 14 dagen om je artikel terug te sturen. Het artikel dient ongebruikt te zijn, in verkoopbare staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking te zitten. Wanneer het een artikel betreft dat ingeseald is (denk aan kaarsen en fotolijstjes) dan moet de seal ongebroken zijn.

  • Kan ik een artikel terugbrengen naar een winkel?

Online aankopen kunnen niet geretourneerd worden in een fysieke winkel.

  • Kan ik groot speelgoed ook retourneren?

Ja, uiteraard is dit mogelijk. Stuur hiervoor een e-mail naar klantenservice@marskramer.nl. We plannen dan een retourafspraak in met onze vervoerder.

  • Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer je een artikel terug hebt gestuurd naar onze klantenservice, zullen wij binnen 10 werkdagen na de verwerking van je retour het geld terug storten.

Wanneer je alles retour stuurt, storten wij het volledige bedrag terug. We vergoeden hierbij ook de eventueel eerder betaalde verzendkosten.

 

Garantie

  • Geldt bij Marskramer de wettelijke garantie?

Ja, voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. De garantieperiode kan per artikel verschillen. Informeer bij de klantenservice wat de garantietermijn van jouw product is en of je hier nog aanspraak op maakt.

De garantie houdt in dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

  • Wanneer heb ik geen garantie op mijn gekochte artikel?

Je maakt helaas geen aanspraak op gratis reparatie of vervanging van het defecte artikel wanneer:

  • Het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt;
  • Het defect val-, stoor- of waterschade betreft;
  • Het artikel oneigenlijk is gebruikt.

Heb je het artikel normaal gebruikt en is het versleten? Of heb je het verkeerd gebruikt? Dan heb je geen recht op een gratis reparatie of een nieuw artikel.

 

Klachten

  • Waar kan ik terecht met mijn klachten?

Marskramer probeert te allen tijde haar klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat je als klant niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. Dan kan er een klacht ontstaan. Voor de behandeling van deze klachten hebben wij de onderstaande voorzieningen en werkwijze.

Maak je klacht schriftelijk of telefonisch kenbaar. Dit kan als volgt:

Per email: klantenservice@marskramer.nl

Per telefoon: 085-0499417

(gebruikelijke belkosten, bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur)

Per post:

Marskramer t.a.v. Afd. Klantenservice Marskramer

Schuilenburglaan 1, 7604 BJ ALMELO

Vermeld bij je klacht altijd duidelijk je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en je ordernummer.

 

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar: klantenservice@marskramer.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

  • Hoe wordt mijn klacht afgehandeld?

De bij ons ingediende klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van je klacht, dan ontvang je binnen deze 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer je een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.